Per a realitzar l’última activitat intentaríem que fos grupal i que tothom participés. També procuraríem fer front a la diversitat, integrant a tots els infants de la millor manera possible i perquè tots es sentin còmodes.
Faríem aquesta activitat perquè prèviament la Pippi els hi hauria enviat una carta a ells, explicant-los-hi els diferents llocs que està visitant amb el seu pare. A més, els hi inclouria un mapa on hauria marcat els llocs que ja haurien visitat, i els hi demanaria consell sobre quins altres poden visitar.
Els infants en llegir la carta, el primer que haurien de fer per grups és buscar amb l’ajuda de les TIC, com per exemple les tauletes, imatges del diferents llocs que la Pippi encara no ha visitat. Llavors cada grup elegiria el lloc que més li agrada i després els hi explicarien als seus companys perquè han elegit aquest.
Quan ja tots els grups ho haguessin exposat als infants, tots junts i amb l’ajuda de la mestra, redactarien una carta i li enviarien a la Pippi. La mestra escriuria la carta a la pissarra perquè tots els infants la poguessin veure.
Aquesta activitat s’hauria de realitzar en diverses sessions, perquè és un procès, primer reben la carta, després busquen els diferents llocs, n'elegeixen un, ho posen en comú i finalment escriuen la carta.
Per acabar la carta, en lloc de fer que tots els infants signessin, ficaríem una foto on sortissin tots.
Objectius:
- Treballar la lectoescriptura.
- Fomentar la creativitat i la imaginació.
- Treballar la coordinació òcul-manual.
- Utilizar correctament les TIC.
- Aprendre a fer una recerca.
- Potenciar l'expressió oral.
- Treballar en equip.
Crec que falta el modelatge o un motiu per escriure una carta. Podria arribar una carta a la classe escrita per un dels personatges del llibre. Estaria bé fer un model amb imatges i espais per facilitar l'escriptura d'un tipus de text que malauradament s'està perdent.
ResponderEliminarUs aconsello llegir aquest article:
https://www.enbuenasmanos.com/metodo-toshiro-kanamori